بیوگرافی بازیگران

چه میوه هایی چربی سوز هستند؟ | تکراری ها

  • تاریخ : 17ام فروردین 1398
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 117 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما چربی را، برای روزهای گرسنگی، در خود ذخیره می‌کند؛ اما میلیون‌ها نفر از ما بیش از آن‌که نیاز داشته باشیم، غذا می‌خوریم و در نتیجه ذخیره چربی بالایی در بدن خود داریم که نیاز به مواد غذایی داریم که تا حدی چربی سوز هم باشند.

در ادامه این مطلب با واریته همراه باشید تا میوه هایی که چربی سوز هستند را بیشتر بشناسیم

۱. آلبالو

برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، آلبالو یک میوه خارق‌العاده است. با آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد و شامل یک دوره ۱۲ هفته‌ای بود، مشخص گردید موش‌هایی که از آلبالو تغذیه شده بودند، نسبت به آن‌هایی که از یک رژیم غذایی به اصطلاح غربی استفاده کرده بودند، به میزان ۹ درصد چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. گیلاس و آلبالو همچنین عملکرد ژن‌های چربی در این حیوانات را تغییر دادند.
آلبالو بر روی سلامت قلب و کاهش التهاب نیز اثرگذار است و این، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر ۱۰۰ گرم از گلابی تنها ۵۶ کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید

۲. گریپ‌فروت یاقوتی رنگ

این میوه، یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه شش هفته‌ای، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به طور میانگین ۱ اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) کاهش پیدا کرد. محققان بر این باورند که دلیل این امر ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی قوی و ویتامین C است که در این میوه از خانواده مرکبات وجود دارد.
می‌توانید به راحتی گریپ‌فروت را به دو نیم تقسیم کرده و با کمک یک قاشق، از آب آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آب این میوه به عنوان یک‌ترشی طعم‌دهنده برای سالادها کمک بگیرید.

۳. سیب صورتی

سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. هر بار که شما ۱۰ گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد.
این بدان معنی است که سیب‌ها می‌توانند در کاهش وزن شما، با کاهش میل به غذا دخیل باشند. همچنین کمک می‌کنند که در سال‌های آینده نیز تناسب اندام داشته باشید. سیب بانوی صورتی، نوعی سیب پیوندی، دارای بیشترین آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید هستند، که آن‌ها را در رأس بسیاری از انواع مختلف سیب که بر کاهش وزن اثرگذارند، قرار می‌دهد.

۴. شلیل، هلو و آلو

این خانواده از میوه‌ها (میوه‌های سنگی) برای جلوگیری از سندرم متابولیک شناخته شده است، که نام یک گروه از عوامل خطر مرتبط با چاقی و یا بیماری‌های مرتبط با چاقی است. دیابت نمونه اولیه اختلال متابولیک است و چربی شکمی یک عامل خطر جدی برای آن محسوب می‌شود.
این گروه از میوه‌ها، حاوی ترکیبات فنلی بالایی هستند که نقش مهمی در رفتار ژن‌های چربی دارند. آن‌ها همچنین از نظر میزان قند پایین‌تر از بسیاری از میوه‌های دیگر قرار دارند که برای افرادی که رژیم می‌گیرند یک گزینه ایده‌آل است.

۵. گلابی

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر ۱۰۰ گرم از گلابی تنها ۵۶ کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید.
به عنوان یک هدیه، ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند که جوان‌تر به نظر برسید و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از انواع تازه یا یخ زده این میوه استفاده کنید، زیرا گلابی‌های کنسرو شده در شربت‌های شیرین بسته‌بندی می‌شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.