بیوگرافی بازیگران

چه خوراکی هایی باعث میشوند که خواب راحت نداشته باشیم | تکراری ها

  • تاریخ : 11ام اردیبهشت 1398
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 201 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

یک خواب راحت و آسوده ایده آل هر انسانی است که باید بدان دست پیدا کند. ساده ترین نوع از رفاه و آسایش داشتن خواب منظم و بدون استرس و خستگی میباشد که همه ما بدنبال رسیدن به این هدف میباشیم

در ادامه این مطلب با واریته همراه باشید تا خوراکی هایی که باعث میشوند خواب راحت نداشته باشیم را بشناسیم

۱-غذای تند

مصرف غذای تند قبل از خواب ممنوع است چرا که باعث ناراحتی معده و سوزش آن می‌گردد. زمانی که دراز کشیده باشید، به این دلیل که اسید معده وارد مری می‌شودسوزش معده شرایط بدتری پیدا می‌کند. برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف ادویه و فلفل قبل از خواب احتمال دیدن کابوس را هم افزایش می‌دهد. خواب بد همیشه به دلیل این نیست که زمان زیادی مجبور هستید در تخت خواب غلت بزنید تا خوابتان ببرد، بیدار شدن‌های پی در پی در طول شب هم می‌تواند ساعت‌های خواب و استراحت شما را بر هم زند. کابوس در واقع نوعی از خواب است که در آن احساسات منفی به شما حمله می‌کند و جنگیدن با این حس باعث می‌شود که از خواب بپرید. در صورتی که در رابطه با خواب خوش این اتفاق نمی‌افتد.

مصرف غذای تند

۲-مرکبات

میوه‌ها معمولا از گزینه‌های سالم محسوب می‌شوند و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که با هر وعده غذایی کمی میوه مصرف کنید. ولی مرکبات به طور ویژه به دلیل اسید بالایی که دارد، ممکن است خواب شما را بر هم بزند. این میوه می‌تواند موجب سوزش معده و بیماریریفلاکسگوارشیدردناک گردد. مرکبات همچنین حاوی مقدار زیادی قند هستند و موجب بالا رفتن سطح انرژی بدن می‌شوند، در صورتی که شما در انتهای شب به این انرژی نیازی ندارید. بهتر است مرکبات را در صبح و در وعده صبحانه مصرف کنید و در ادامه روز به سراغ میوه‌هایی بروید که قند و اسید کمتری دارند. اگر می‌خواهید در انتهای شب میوه نوش جان کنید انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا گزینه‌های مناسبی هستند.

تاثیر مرکبات بر خواب راحت

۳-گوشت

گوشت خصوصا نوع قرمز آن حاوی مقدار بسیاری پروتئین و چربی است. به همین دلیل هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد و می‌تواند یک  خواب راحت را از سر شما بیرون کند. خوردن گوشت قرمز در وعده شام مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی بهتر است آن را ساعاتی قبل از رفتن به تخت خواب مصرف کنید. اگر همچنان با مشکل خواب مواجه هستید، بهتر است برای وعده شام به سراغ حجم کمتر و مصرف گوشت‌های بدون چربی مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع گیاهی پروتئینی مانند اسفناج و ماست بروید. هر منبعی از پروتئین برای هضم شدن به زمان بیشتری نیاز دارد و مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی‌شود. ولی به یاد داشته باشید که گوشت قرمز به دلیل مقدار چربی موجود در آن، یک ماده غذایی سنگین به شمار می‌رود. چنانچه بعد از مصرف گوشت به تخت خواب بروید، بدانید که ممکن است با بروز معده درد و مشکلات گوارشی مواجه شوید.

تاثیر گوشت بر خواب راحت

۴-دسر

شاید تصور کنید که خوردن مقدار کمی شیرینی در انتهای روز مانند یک هدیه و پاداش است. ولی متاسفانه باید گفت: در این شرایط قند خون خود را قبل از خواب افزایش داده اید. همچنین مصرف دسر قبل از خواب شما را هوشیار کرده و انرژی زیادی به بدن می‌دهد. به باد داشته باشید که مصرف شکلات را قبل از خوابیدن ممنوع کنید چرا که این ماده غذایی علاوه بر شکر، مقداری کافئین هم دارد. همچنین ماده‌ای به نام تئوبرومین در کاکائو وجود دارد که محرک است، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و موجب بی خوابی می‌شود.

چه خوراکی هایی باعث میشوند که خواب راحت نداشته باشیم

۵-فست فود

متاسفانه فست فود و دیگر وعده‌های غذایی چرب، به سختی هضم می‌شوند و حتی گاهی موجب سوزش معده می‌گردند. هر چه میزان چربی در وعده غذایی شما بیشتر باشد، اسید و گاز معده به اندازه بیشتری تولید می‌شود. احساس درد به راحتی خواب را بر هم می‌زند. در زمانی که دچار درد و سوزش معده شده اید، به سمت چپ خود دراز بکشید تا میزان اسید بازگشته به درون مری کاهش یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.