بیوگرافی بازیگران

راز طول عمر مردم آسیای شرقی چیست؟ | تکراری ها

  • تاریخ : 22ام فروردین 1398
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 249 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

هر چقدر که سنمان بالاتر میرود بیشتر به طول عمر خود فکر میکنیم و همه ما دوست داریم بدانیم چطور میشود مانند مردم آسیای شرقی طول عمر بالایی داشته باشیم و در عین حال از سلامت و نشاط جوانی هم لذتت ببریم

در ادامه این مطلب با واریته همراه باشید تا با راز های طول عمر مردم آسیای شرقی آشنا شوید

١- آنها هر روز چای سبز می خورند

نتایج یک بررسی جدید در ژاپن نشان می‌دهد که اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی ۲۵ درصد کاهش‌ پیدا می‌کند.

پژوهشگران در دانشگاه توکیو  بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از ساکنان ۴۰ تا ۷۹ شمال شرق ژاپن ناحیه‌ای که مصرف چای سبز رایج است را مورد بررسی قرار دادند.

سه چهارم این افراد مرتبا دست کم دو یا سه فنجان چای سبز می‌نوشیدند. در شروع این بررسی هیچکدام از این افراد سابقه‌ای از سکته مغزی یا بیماری عروق کورونر قلب یا سرطان  نداشتند. این افراد ۱۱ سال تحت نظارت قرار داشتند، که در طول این مدت بیش از ۴۰۰۰ نفر آنها فوت کردند. علت فوت ۸۹۲ نفر بیماری قلبی و ۱۱۳۴ نفر سرطان بود.

تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده نشان داد که افرادی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، ۱۶ درصد کمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامی که مرگ به علت بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شد، نوشیدن چای سبز  ۲۶  درصد خطر  مرگ را کاهش می‌داد، اما در مورد مرگ ناشی از  سرطان نوشیدن چای سبز تاثیری نداشت.

۲- در وعده های غذایی شان سبزی می خورند

در یک مطالعه‌ای که اخیراً انجام شد پی برده شد که خوردن روزانه‌ی اسفناج (یا هر سبزی برگ سبزی) می‌تواند کمک کند از زوال شناختی مربوط به سالخوردگی ممانعت شود. پژوهشگران این مزایا را منسوب به محتوی ویتامین کای سرشار در این سبزی می‌دانند.

ساقه‌های سبز مارچوبه سرشار از گلوتاتیون هستند که در همه آنتی‌ اکسیدان‌ها وجود دارد. مارچوبه می‌تواند ریسک امراض قلبی، زوال عقل، و سرطان را پایین بیاورد. مارچوبه همچنین منبعی از فولات است که می‌تواند از کارکرد شناختی حمایت کند و سلامت مغز مسن‌ترها را فراهم کند.

۳- پیر و جوان ورزش می کنند

نیم ساعت پیاده روی سریع روزانه معادل حداقل یک و نیم سال افزایش طول عمر برای شما. یک ورزش معمولی و ساده طی روز، علاوه بر شادابی و نشاط نه تنها می تواند شما را از ابتلا به نارسایی های قلبی ایمن کند، بلکه طول عمر بیشتری را برای شما تضمین می کند. میزان اثر بخشی ورزش در جلوگیری از بیماریهای قلبی و افزایش طول عمر بستگی به مقدار ورزشی دارد که شما طی روز انجام می دهید.

نتیجه آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه که روز گذشته منتشر شد. در این تحقیقات گروهی از افراد بالای ۵۰ سال در مرکز مطالعات قلب فرامینگهام (Framingham) مورد آزمایش قرار گرفتند. جامعه بررسی شده در این تحقیق بیش از ۲۵۰۰ نفر بود. این تحقیق که از ۴۶ سال پیش آغاز شده است نشان می دهد پس از نرمال کردن فاکتورهایی مانند کشیدن سیگار، بیماریهای خاص و سایر فاکتورهای مهم؛ آن دسته از افرادی که از سن ۵۰ سالگی برای سلامت خود، بطور دائم ورزش هایی ساده انجام می دادند نسبت به افراد ساکن؛ بطور متوسط ۱.۳ سال بیشتر عمر کرده اند و حداقل ۱.۱ سال دیرتر به بیماری قلبی دچار شده اند. نتیجه جالبتر آنکه در افرادی که ورزش را خیلی جدی تر دنبال می کردند و تمرینات شدیدتر و طولانی تری انجام می دادند؛ اقلآ ۳.۵ سال بیش از افراد عادی عمر کرده و نارسایی های قلبی ۳.۲ سال دیرتر به سراغ آنها رفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.