بیوگرافی بازیگران

بهترین روش طبیعی برای بهبود عملکرد گوارش چیست؟ | تکراری ها

عملکرد گوارش موضوعی میباشد که باعث نگرانی بسیاری از افراد جامعه میباشد هرکسی گاه به گاه علائم گوارشی مانند ناراحتی معده، گاز، سوزش سر دل، حالت تهوع، یبوست و اسهال را تجربه کرده است. با این حال زمانی که این علائم به صورت مکرر رخ دهند

در ادامه این مطلب با واریته همراه باشید تا بهترین روش طبیعی برای بهبود عملکرد گوارش را بشناسیم.

۱- استفاده زیاد از فیبر

همه می دانند که فیبر برای سلامت گوارش مفید است. فیبرهای حل شدنی آب را جذب کرده و به مدفوع کمک می کنند. فیبر های حل نشدنی مثل یک مسواک غول پیکر عمل کرده و کمک می کنند تا دستگاه گوارش، چیزهای در حال حرکت را نگه دارد.
فیبر محلول در سبوس جو دوسر، حبوبات، آجیل و دانه ها یافت می شود، در حالی که سبزیجات، تمام غلات و سبوس گندم منابع خوبی از فیبر نا محلول هستند. یک رژیم غذایی با فیبر بالا ریسک مسائل گوارشی شامل زخم ها، رفلکس، هموروئید، دیورتیکولیت و IBS را کاهش می دهد.
پروبیوتیک ها انواع دیگر فیبر هستند که باکتری های مفید دل و روده از آنها تغذیه می کنند. نشان داده شده است رژیم غذایی حاوی فیبر بالا، خطر وضعیت های التهابی روده را کاهش می دهد. پروبیوتیک ها در بسیاری از میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شوند.

۲- افزودن چربی های سالم به رژیم غذایی

هضم خوب ممکن است نیاز به خوردن چربی کافی داشته باشد. چربی به شما کمک می کند که بعد از یک وعده غذایی احساس رضایت کنید. همچنین چربی اغلب برای جذب مناسب مواد مغذی نیاز است. به علاوه، مطالعات نشان داده است که اسید های چرب امگا ۳ ممکن است خطر توسعه بیماری های التهابی روده مانند زخم های کولیتی را کاهش دهند. غذاهایی که چربی های مفید امگا ۳ بالایی دارند شامل بذر کتان؛ دانه های چیا، مغزیجات (به خصوص گردو)، همچنین چربی ماهی هایی نظیر سالمون، خال مخالی و ساردین می شود.

۳- مصرف مداوم آب

مصرف کم مایعات یکی از دلایل رایج یبوست است. کارشناسان پیشنهاد می کنند روزانه ۱.۵ تا ۲ لیتر مایعات فاقد کافئین بنوشید تا از یبوست پیشگیری شود. االبته در صورتی که در اقلیم های گرم زندگی مس کنید یا ورزش شدید انجام می دهید، ممکن است به مایعات بیشتری نیاز داشته باشید.
علاوه بر آب، می توانید همچنین مایعات بدن خود را از طریق مصرف دمنوش های گیاهی و سایر نوشیدنی های فاقد کافئین مثل آب معدنی تامین کنید.
راه دیگری که به شما کمک می کند تا مایعاتی که مورد نیاز خود را تامین نمایید، مصرف میوه ها و سبزیجاتی ست که آب زیادی دارند، مانند خیار، کدو سبز، کرفس، گوجه فرنگی، خربزه و هندوانه، توت فرنگی، گریپ فروت و هلو.

۴- کاهش استرس

استرس به دلیل بروز پرخوری می تواند ضربه ویران کننده ای به سیستم گوارشیمان بزند و با مشکلاتی نظیر زخم معده، اسهال، یبوست و IBS ارتباط می یابد. هورمون استرس مستقیما بر هضم اثر می گذارد. زمانی که بدن در حالت مبارز یا استراحت است، فکر می کند که الان زمان استراحت یا هضم نیست. در طول دوره های استرس، خون و انرژی از سیستم گوارش تان دور می شوند. مدیریت استرس مدیتیشن و آموزش ریلکس شدن همگی نشان داده اند که علائم را در افرادی که IBS دارند، بهبود می بخشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.